Terápiás formák

Dinamikus megközelítésű pszichoterápiás betegvezetés, kognitív-behaviour elemekkel. A terapeuta mint kontakt személy is funkcionál. Segít egy-egy szenzitív témát megbeszélni, integrálja a különböző csoportokon illetve szabadidőben elhangzottakat, történteket.

Gyakoriság: heti 2 x 30 perc

Csoportanalitikus megközelítésű – kötetlen témájú – csoport. Jelen és korábbi helyzetek szabad bemutatása, kísérő érzelmekkel, esetenként az egyén konfrontációja egy csoport véleményével korábban sziklaszilárdnak vélt téves elképzelésével kapcsolatban. A csoport forma a családjuk működését „hívja” elő a csoporttagokból, sokszor „megtalálva” egy apa/anya-„figurát”, egy „testvért” vagy más fontos hozzátartozót. Ezen keresztül viszont nagyon fontos felismerésekhez jutnak el a tagok, melyekből „kinövő” változásokat a már jól ismert, és ezért bizalmat nyújtó csoportban könnyű begyakorolni.

Gyakoriság: heti 2 x 50 perc

Kognitív-viselkedéstani megközelítésű tematikus csoportok. Ilyen témák pl. életút, család, szociális asszertivitás, férfi/nő, visszaesés prevenció, stb.

Gyakoriság: heti 5-6 x 1,5 óra

12-lépéses program csoportjai naponta 2-3 alkalommal.
Ilyen csoportok: A függőségről, Alkalmazkodás, Egészséges élet, Szer nélkül, Önérvényesítés tréning, Hozzátartozói csoport, AA meeting, Utógondozás.

Gyakoriság: heti 5-8 x 50 perc

Tematikus csoportok, melyekben a téma, probléma megjelenítése képi vagy zenei formában történik. Sokaknak ez sokkal egyszerűbb, mint egyből szavakba önteni az eseményeket, érzéseket. Semmilyen különleges képességet nem igényel.

Gyakoriság: heti 2 x 2 óra

Reggeli rendszeres intenzív séta illetve kocogás. A napindító program felkelés után nem sokkal, a Központ utcájában, ősfás környezetben. Eső esetén beltéri torna gyakorlatok.

Gyakoriság: naponta 60-90 perc

Hagyományos, könnyen kivitelezhető jóga gyakorlatok. Némelyek a gerinc izomzatának direkt lazítását, a kötőszövetek óvatos nyújtását célozzák, mások a helyes légzésre centrálnak. Ismét mások a belső szervek vérellátását serkentik. Hatására javul izomzatunk tónusa, a görcsös részek ellazulnak, a szalagok, porckorongok rehidrálódnak.

Gyakoriság: heti 3 x 90 perc

Mindfulness meditáció alapú részben direkt relaxáló-, részben a gondolati „felpörgöttséget” és fixációt oldó gyakorlatok, naponta 3 alkalommal (15-15-45 perc). Segítségével könnyebb lesz távolságot venni és tartani a szorongáskeltő gondolatoktól. Ez által pl. pánikzavarban könnyebben tudjuk magunkat védeni az elhatalmasodó érzéssel, hogy nem tudjuk a helyzetet uralni.

Sokan képesek magukban újra felfedezni a gyermekkor spontán belefeledkezésének képességét, egyesek szerint a mindenkiben természetesen jelenlevő életörömöt (joy of life), melyet felnőve elnyomnak nyomasztó félelmeink a ránk rakott “elvárás-hegyek” és felhalmozódott traumáink súlya alatt.

Gyakoriság: naponta 2 x 15 és 1 x 45 perc

Kérdése van? Érdeklődne?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!